2009年10月10日 星期六

通過了資格考

2009/10/02 系上公佈了資格考結果,
很僥倖地我通過了最後一科的考試,成為了博士候選人。
有圖有真相:


不過,同時我也蠻難過的,因為有四位我的同窗,沒通過資格考試。
可能面臨退學…

分享兩首我很喜歡的詩歌:
《詩歌第516首》 English 568
信靠耶穌,何其甘甜,抓祂話語作把握,
安息在祂應許上面,只知主曾如此說。
耶穌、耶穌,何等可靠,我曾試祂多少次;
耶穌、耶穌,我的至寶,祂是活神不誤事。

Tis so sweet to trust in Jesus, Just to take Him at His word;
Just to rest upon His promise; Just to know, Thus saith the Lord.
Jesus, Jesus, how I trust Him, How I've proved Him o'er and o'er,
Jesus, Jesus, Precious Jesus! O for grace to trust Him more.

《詩歌第270首》 English 350

我心所追求乃是神自己,不是樂與安,也不是福氣;
我能出代價,達到這聖地,不是我自己,乃是祂恩力。

一事我所知,祂永不會錯,一事我所作,要將祂得著;
一天過一天,神是我所要,至終的賞賜,神作我榮耀。

1
My goal is God Himself, not joy, nor peace,
Nor even blessing, but Himself, my God;
'Tis His to lead me there - not mine, but His -
At any cost, dear Lord, by any road.

4
One thing I know, I cannot say Him nay;
One thing I do, I press towards my Lord;
My God my glory here, from day to day,
And in the glory there my great Reward.

0 意見:

張貼留言